Forsyningstilsynets Energiseminar: Fleksibilitet som nøgle til mere effektiv netudnyttelse

18-05-2026

Sæt kryds i kalenderen!
Mandag den 15. juni 2026 fra 12:00 - 16:00
Energiseminaret finder sted i Eigtveds Pakhus i København

Forsyningstilsynet inviterer til seminar om mere effektiv udnyttelse af elnettet med fokus på øget fleksibilitet. Seminaret vil samle centrale aktører fra myndigheder, private aktører og forskningen til faglige oplæg og debat. På programmet er:

  • Kontorchef i Forsyningstilsynet, Birgitta Bundgaard, præsenterer en status for etableringen af rammer for fleksibilitet i det danske elsystem
  • Kontorchef i Energistyrelsen, Lars Nielsen, fortæller om arbejdet med at analysere Danmarks fleksibilitetsbehov
  • Chefingeniør i TREFOR Infrastruktur A/S, Hans Abildgaard, fortæller om den aktuelle betydning af fleksibilitet i distributionsnettet

Forsyningstilsynets direktør, Carsten Smidt, runder seminaret af med en opsamling.

Invitation og tilmeldingslink følger

Tilmeldingssiden åbner 1. juni 2026

Kontakt